logo

• طول کل مسیر پیمایش: 13.7 کیلومتر
  • تعداد افراد شرکت کننده: 15 نفر
  •  تنظیم گزارش برنامه: بابک شعار قدیم

حدود ۲۰ نفر برای برنامه ثبت نام کرده بودند. لذا نیاز بود حداقل دو مربی در برنامه حضور داشته باشند. به همین دلیل جناب اقای بهمن میکائیلی نیز به جمع ما پیوستند.
متاسفانه برخی از همنوردان به دلیل بروز علایم بیماری در شب قبل از برنامه و صبح برنامه از شرکت در برنامه انصراف دادند.
قرار گروه ساعت ۵:۳۰ صبح، در میدان صنعت بود. به دلیل تاخیر برخی از عزیران، ساعت ۶ صبح سوار بر مینی بوس به سمت مبدا پیمایش حرکت کردیم. مسیر خود را از جاده چالوس ادامه داده و حدود ساعت ۷:۲۰ به مبدا پیمایش رسیدیم، ابتدا یک معارفه کوتاهی توسط همنوردان صورت گرفت و دقایقی را نیز مشغول گرم کردن کرده و حدود ساعت ۷:۴۰ دقیقه از کنار نرده های آبی یک واحد ملکی وارد مسیر پیمایش شدیم. از همان ابتدا شیب تند مسیر شروع شد. مقابلمان دره ای قرار داشت که سوار یال سمت چپ دره شدیم و کم کم به سمت چپ متمایل گشتیم. از همان اوایل مسیر مشخص بود که راهی مملو از برف خواهیم داشت. از آنجا که اول صبح بود، هنوز بخش هایی از مسیر یخ زده بود، لذا با احتیاط مسیر خود را ادامه دادیم و حدود ساعت ۸:۴۰ به بالای یال ابتدایی رسیدیم. برای صرف صبحانه در آن مکان توقف کردیم. از محل صبحانه هر دو قله پورا در سمت مقابل و قله قبله در سمت چپ به وضوح دیده می شدند. بعد از صرف صبحانه حدود ساعت ۹:۱۰ پیمایش خود را ادامه دادیم و به سمت یالی که در سمت چپ قرار داشت حرکت کردیم. برف های این بخش از مسیر قدیمی بود و در برخی قسمت ها نیز سفت و یخ زده بود. با احتیاط ادامه مسیر دادیم. در ادامه راه به چند سنگچین هم برخورد کردیم که راهنمای مسیر بودند.

حدود ساعت ۱۰:۲۰ در کنار یکی از سنگچین ها برای استراحت توقف کردیم.
بعد از ۱۰ دقیقه توقف به راه افتادیم و یال انتهایی مسیر رو که ما رو به زیر قله می رساند ادامه دادیم. در بخش انتهایی مسیر و به دلیل اینکه ممکن بود شرایط هوا در ساعات منتهی به عصر متغیر شود، تصمیم گرفته شد که تیم به دو گروه تقسیم شود و گروه اول با سرعت بیشتری به سمت دو قله حرکت کنند و گروه دوم نیز با همان سرعت معمولی خود به سمت قله قبله حرکت نمایند.
تصمیم بر آن شد که اگر زمان کافی وجود داشت، گروه دوم نیز به سمت قله پورا حرکت کنند، در غیر اینصورت دو گروه همدیگر را در قله قبله ملاقات کنند.
۶ نفر از گروه جدا شده و با سرعت بیشتری به سمت قله قبله حرکت کردیم.
و حدود ساعت ۱۱:۵۰ به قله قبله رسیدیم و بدون توقف به سمت قله پورا حرکت کردیم.
مسیر مابین قله قبله و پورا صخره ای بود و نیاز داشت با احتیاط بیشتری پیمایش شود. در بعضی از قسمت ها نیز دست به سنگ شده و ساعت ۱۲ به قله پورا رسیدیم. چند عکس یادگاری روی قله گرفته و به سمت قله قبله برگشتیم. و بعد از دقایقی به قله قبله رسیدیم که گروه دوم نیز بر روی قله بودند. دقایقی روی قله بودیم که دانه های برف شروع به رقص در آسمان کردند، لذا تصمیم بر آن شد که سریعتر فرود بیاییم. دوستانی که یخ شکن داشتند، یخ شکن های خود را به پا کردند و فرود خود را آغاز کردیم.
به دلیل شیب تند مسیر با احتیاط بیشتری ادامه دادیم، هر جا که برف‌ پاکوب شده سفت بود و برف تازه نیز در کنارش وجود داشت، ترجیح می دادیم از روی برف تازه فرود بیاییم. در یکی از سنگچین های مسیر برای صرف نهاری مختصر توقف کرده و بعد از صرف نهار ادامه مسیر دادیم.
پاکوب ها کاملا مشخص بود و مشکلی در پیدا کردن‌ مسیر برگشت وجود نداشت. در بخش انتهایی مسیر نیز، در مکانی که برای صرف صبحانه توقف کروه بودیم، دقایقی توقف کرده و کمی تنقلات میل کرده و بعد از استراحت کوتاهی از یال مقابل فرود آمدیم. حدود ساعت ۴ به کنار مینی‌بوس رسیدیم.

افراد شرکت کننده:

۱- محمد جواد ظفری (سرپرست و مربی)