logo
کلون بستک
گزارش برنامه:

1397/06/28

صعود به قله کلون بستک به ارتفاع 4180 متر در تاریخ 19 مرداد به صورت یک روزه برگزار شد.

روز شمار برنامه:

ساعت 5:47 صبح با حضور 12 نفر شرکت کنندگان به همراه سرپرست، از میدان آزادی، پل سید خندان و بلوار ارتش، حرکت آغاز شد.ساعت 7:25  صبح به پارکینگ رسیدیم وبسبب باد شدید با پوشیدن لباس گرم ساعت 7:40 بسمت قله حرکت کردیم تا ساعت 8:30  که برای صرف صبحانه اتراق کردیم. پس از صرف صبحانه و مرتب کردن وسایل و کوله ها، نرمش های لازم توسط اعضا انجام شد و سپس در ساعت 9:15 شروع به کوهپیمایی کردیم. تا ساعت 9:55 مسیر اولیه که با شیب همراه بود طی شد و کوه دماوند و منطقه علم کوه در معرض دید قرار گرفت. سپس استراحت مختصری کردیم وبا کم کردن لباس بسبب گرم تر شدن هوا، ساعت 10:20 به مسیر خود ادامه دادیم.در این بخش به سبب گروه بندی با صلاحدید سرپرست تیم در دو گروه صعود سرعتی و صعود معمولی طی مسیر خودر ا آغاز کردند که تیم اول راس ساعت 11 روی قله 4180 متری کلون بستک مستقر شد و تیم دوم ساعت 11:30 به گروه پیوستند و کلیه اعضا موفق به صعود شدند.از آن زمان تا ساعت 13:10 تیم به استراحت، عکاسی، صرف ناهار پرداختند و با تیم آلمانی حاضر بر قله به گپ و گفت پرداختیم. با کوله سبک تر (ساعت 13:10) مسیر برگشت را درپیش گرفتیم

ساعت 13:55 برای استراحت توقف کردیم هوا نسبتا گرم و آفتاب شدید بود اما باد خنک میوزید. خوشبختانه مشکل آب یا گرمازدگی برای هیچ یک از اعضا پیش نیامد ساعت 14:05 به سمت پای کوه حرکت کردیم و راس ساعت 15 به ماشین رسیدیم و به سمت تهران راه افتادیم. ساعت 16:15 همگی به سلامت به تهران رسیدیم و برنامه را به اتمام رساندیم.

موقعیت گیتایی (جغرافیایی):

قله کلون‌بستک، در خط الرأس سرکچال، در شمال روستای دربندسر قرار گرفته است. دامنه‌های جنوب و جنوب شرقی این قله مشرف به منطقه لواسانات و رودبار قصران بوده و نزدیک حد رودبار قصران قرار دارد و آبریز این دامنه، رودخانه جاجرود است. آبریز دامنه شمالی دره، رودخانه ولایت رود بوده که در جهت شرق به غرب، از شمال این قله گذشته و پس از ادغام با وارنگه رود، رودخانه کرج را تشکیل می‌دهد.

بهترین فصل صعود:

در تمام فصول قابل صعود است، این برنامه در فصل زمستان چالش‌های قابل توجهی به همراه دارد

پتانسیل سایر ورزش‌های کوهستانی:

مانند دوچرخه کوهستان- اسکی کوهستان- ورزش‌های هوایی و...

پاراگلایدر، دوچرخه کوهستان در بخش‌های پایین کوهستان، منطقه پتانسیل بالایی برای اسکی دارد

فهرست تجهیزات

کفش مناسب کوهپیمایی، کیسه خواب، زیرانداز، باتون کوهنوردی، کوله یک روزه، بادگیر، وسایل حفاظت از آفتاب، کمک‌های اولیه و داروهای شخصی، کلاه آفتاب‌گیر، دستمال سر

اطلاعات بیشتر

تعداد چشمه‌های موجود در مسیر: ندارد وضعیت آب و هوا: آفتابی و گرم
مختصات قله: 36° 3'12.20"N و 51°27'55.73"E خطرات: مسیر ریزشی

راهنما: مهندس علی اکبری

ایمیل: raliakbari@alaberz.com

پشتیبانی تلفن همراه: طی مسیر آنتن دهی وجود دارد.

محل‌های مناسب برای شب مانی: گردنه دیزین و پارکینگ، دکل و همچنین در جاهایی در مسیر نیز امکان برپایی چادر وجود دارد