logo
Alaberz
0990 432 10 14

صعود به قله آراگاتس و بازدید از جاذبه‌های ارمنستان

6 روزه از 1 مهر 1401 هزینه سفر به زودی اعلام می‌گردد. موجود

کوه آراگاتس بلندترین قله ارمنستان در استان آراگاتسوتن، به معنی کوهپایه آراگاتس، قرار دارد. آراگاتس به عنوان یک آتشفشان مرده ارتفاعی برابر 4095 متر دارد که در شمال غربی شهر ایروان قرار گرفته است. چهار قله آراگاتس دور دهانه آتشفشان این کوه قرار گرفته‌اند که در اطراف آن‌ها چمنزار و ریگزارهایی وجود دارد و از محبوب‌ترین مناطق برای کوهنوردان ارمنی به شمار می‌رود. ایروان شــهر محبــوب ارمنیــان جهــان اســت کــه در جــوار رود هــرازدان و دامنــه‌ی کــوه آراگاتس واقــع شــده و از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیاری برخوردار است، مردم ایروان مهربان و خونگرم هستند و از بازدید کنندگان در سرزمین مادری شان استقبال می‌کنند. در این سفر تجربه ارزشمند صعود برون مرزی کوهنوردی را در کنار بازدید از این کشور زیبا به دست خواهید آورد.

برای پیش ثبت نام با شماره 09904321014 و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128978717 تماس حاصل فرمایید.

آلبوم عکس

تصویر 3 از 11

حرکت

محل حرکت: اطلاعات دقیق‌تر متعاقبا برای افرادی که ثبت نام می‌کنند اعلام می‌شود.
زمان حرکت: جمعه 1401/07/01 - ساعت 11:00 صبح (حرکت از ترمینال غرب)
وسیله نقلیه اصلی: اتوبوس
وسیله نقلیه محلی: مینی بوس
کشور‌ مورد بازدید: ارمنستان (بلندترین قله کشور ارمنستان)

اقامت و پذیرایی

روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط محل توضیح
1 - - اتوبوس همنورد اتوبوس همنورد اتوبوس -
2 اتوبوس همنورد رستوران همنورد رستوران همنورد هتل هتل سه ستاره
3 هتل آلابرز کوهستان همنورد رستوران همنورد هتل هتل سه ستاره
4 هتل آلابرز کوهستان همنورد رستوران همنورد هتل هتل سه ستاره
5 هتل آلابرز اتوبوس همنورد اتوبوس همنورد اتوبوس -
6 - - - - - - - -
اقامت‌ها: 2 شب اتوبوس 3 شب هتل
سهم آلابرز کلا 3 وعده غذا شامل: 3 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 11 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه 5 وعده ناهار 5 وعده شام

برنامه سفر

1ظهر از محل ترمینال غرب حرکت خود را به سمت مرز ایران - ارمنستان یعنی مرز نوردوز آغاز می‌کنیم. مسافتی 736 کیلومتری برای رسیدن به این مرز لازم است، بنابراین شب را در اتوبوس می‌گذرانیم و با امید رسیدن به ایروان برنامه را ادامه می‌دهیم.
2در روز دوم حرکت بعد از گذر از مرز به سمت ایروان ادامه مسیر می‌دهیم و بعد از رسیدن به ایروان و تحویل گرفتن اتاق هتل به و استراحت به گشت و گذار در شهر زیبای ایروان خواهیم پرداخت.
3صبح بعد از بیدار شدن و میل کردن صبحانه حرکت خود را به سمت پای صعود آراگاتس یعنی بلندترین قله ارمنستان شروع می‌کنیم. در اینجا پیاده‌روی در کنار دریاچه کاری نیز می‌تواند فعالیتی بی‌نظیر و لذت بخش حتی برای کودکان و خانواده‌ها باشد. بعد از صعود دوباره به هتل برمی‌گردیم تا به استراحت بپردازید.
4صبح بعد از بیدار شدن و میل کردن صبحانه حرکت خود را به سمت پای صعود آراگاتس یعنی بلندترین قله ارمنستان شروع می‌کنیم. در اینجا پیاده‌روی در کنار دریاچه کاری نیز می‌تواند فعالیتی بی‌نظیر و لذت بخش حتی برای کودکان و خانواده‌ها باشد. بعد از صعود دوباره به هتل برمی‌گردیم تا به استراحت بپردازید.
5بعد از صرف صبحانه و گشت کوچکی در شهر حرکت به سمت ایران و شهر تهران آغاز خواهد شد.
6در بامداد این روز به تهران خواهید رسید.

لوازم ضروری

کفش بکپکینگ
جوراب کوهنوردی
جوراب اضافه
گتر
شلوار بیس
شلوار ترکینگ
شلوار گورتکس
ژاکت پلار
کاپشن گورتکس
بادگیر(بارانی)
دستکش بیس
دستکش پلار
روکش دستکش
دستمال سر
کلاه آفتابی
عینک آفتابی
عینک طوفان
کوله پشتی یک روزه (20-30 لیتر)
کوله پشتی چند روزه (بیشتر از 45 لیتر)
دو لیتر آب
غذا
تنقلات
باتوم
هدلامپ و باتری اضافه
کارت شناسایی
کارت بیمه ورزشی
پول نقد
نوشت افزار
سوت پلاستیکی
طنابچه انفرادی
کارابین پیچ
کیف کمک‌های اولیه
کیت بقا
الکل یا ضد عفونی کننده

لوازم پیشنهادی

کرم ضد آفتاب
چرب کننده لب
دستمال کاغذی و مرطوب
شامپو
زیرانداز کوچک
مسواک و خمیر دندان
گاز و سرشعله
ظروف پخت و پز
قاشق، چنگال و چاقو
لیوان
قمقمه
فلاسک
جی پی اس
پاور بانک
دوربین عکاسی
صندل
لباس اضافی
ملحفه

توضیحات مهم

صعود به قله آراگاتس

    در قسمت دهانه این کوه تقریبا وضعیت جوی را می‌توان نیمه قطبی دانست که 750 متر پایین‌تر از قله آرگاتس قرار دارد. دریاچه‌ای داخل دهانه این کوه وجود ندارد، اما در تابستان که هوا گرم می‌شود برف‌های کوه آب می‌شوند و حوض‌های کوچکی را داخل دهانه تشکیل می‌دهند که عمق کمی دارند. دامنه کوه آراگاتس برای طبیعت گردی جای بسیار مناسبی به شمار می‌رود و نمایی بسیار زیبا از این چهار قله را در دامنه کوه خواهید دید.

    البته در ارتفاعات کوه چشم‌اندازی عالی به ارمنستان کوچک و کوهستان قفقاز خواهید داشت و اگر هوا خوب و آفتابی باشد، کوه البروس که بلندترین کوه اروپا به شمار می‌رود از آراگاتس دیده می‌شود. این کوه تنها به عنوان یک جاذبه‌ طبیعی شناخته نمی‌شود، بلکه در ارمنستان به عنوان یک نماد است چرا که در زمان غروب خورشید که آخرین پرتو نور از آن تابیده می‌شود، یک خط نوری بین چهار قله کوه آراگاتس دیده می‌شود که مردم ارمنستان آن را نماد امید در این سر زمین می‌دانند.

کشور ارمنستان

    ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌مرز است. تاریخ ارمنستان بزرگ و کوچک به ازمنه قدیم مربوط می‌شود و این دو سرزمین مجزا از همدیگر بودند. ارمنستان بزرگ وسیع‌تر از دو منطقه دیگر محسوب می‌شد و شامل پانزده ایالت بود. ارمنستان کوچک یا هایک کوچک در ناحیه غربی ارمنستان بزرگ، در محدوده شمال کاپادوکیه قرار داشت که در شمال شرق آناتولی در محدوده (استان سیواس و استان گوموش‌خانه) امروزی می‌باشد.

    ارمنستان جدید به سومین ناحیه تاریخی متعلق است که به سده یازدهم مربوط می‌شود و در جنوب غربی ارمنستان کوچک واقع شده بود که به پادشاهی ارمنی کیلیکیه معروف است. ارمنستان در قفقاز جنوبی در میان دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد که مرز میان آسیا و اروپا محسوب می‌شود. ارمنستان کشوری کوهستانی و پرباران است و نیز یک کشور محاط در خشکی است.

جمهوری ارمنستان سرزمینی است کوهستانی که اکنون تنها شامل بخش شمالی فلات بزرگ ارمنستان است. سطح ارمنستان را مجموعه‌ای از کوهستان‌های دارای چین خوردگی بسیار، آتش فشان‌های بزرگ، قله‌های مخروطی، دره‌های تنگ رودخانه‌ای، دریاچه‌ها، چاله‌ها و گودال‌ها فرا گرفته است. حدود نود درصد اراضی ارمنستان در ارتفاعی بیش از هزار متر واقع شده‌اند.

     سطح اراضی ارمنستان از دیدگاه ساختاری به سه منطقه بخش می‌شود: بخش شمال شرق و جنوب شرق که منطقه‌ای است تکتونیک؛ بخش مرکزی که منطقه‌ای است آتش فشانی؛ بخش جنوب غربی جلگه آرارات که ناهمواری‌های آن حاصل سیلاب هاست و در جنوب شرق کوه آراگاتس در ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متر منطقه آتش فشانی ناهمواری دارای چین خوردگی‌های بسیار واقع شده‌است که رودهای کاساغ و هرازدان آن را قطع کرده‌اند. در بخش شرقی ارمنستان دو گودال و فرورفتگی عظیمی که در ارتفاع ۱۹۱۴ متری از سطح دریا قرار گرفته دریاچه سوان واقع است. سوان بلندترین و بزرگ‌ترین دریاچه کوهستانی قفقاز است. در جنوب حوضه سوان منطقه کوهستانی وایوتس دزور و رود آرپا قرار دارد. جنوب غرب ارمنستان شامل چین خوردگی‌های وسیع جلگه آرارات که قله آرارات داخل آن قرار گرفته است که میان دو منطقه کوهستانی آراگاتس و گغام واقع شده است.
برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

شرایط و مقررات

نکاتی مهم که برای مسافران رعایت کردن آن ضروری است:

  • از خواندن قوانین و مقررات برنامه‌های برون مرزی آلابرز اطمینان حاصل کنید.
  • پاسپورت شما حداقل باید دارای 7 ماه اعتبار باشد و در صورتی که مشکلاتی از باب اعتبار پاسپورت برای شما ایجاد شود آلابرز هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.
  • 48 ساعت قبل از سفر باید تست کرونای خود را دریافت کنید.

سایر خدمات

خدمات

  • لیدر و مربی با تجربه و با سابقه صعود قلل مرتفع
  • سه شب اقامت در هتل ۳ ستاره  با صبحانه در مرکز شهر
  • تمامی ترانسفرهای برنامه از تهران به تهران
  • جشن صعود و ارائه مدرک صعود از طرف باشگاه
  • بیمه حوادث و مسئولیت مدنی
  • گشت‌های بیرون شهری ایروان مانند دریاچه سوان، کلیسا تاریخی و دره گل‌ها

آنچیزی که شامل خدمات نیست

  • هزینه تست کرونا
  • عوارض خروج از کشور
  • وعده‌های غذایی  غیر از آنچه در خدمات ذکر شده است.
  • هزینه‌های تلفن و مینی‌بار رستوران
  • هزینه‌های امداد در صورت نیاز

فرم ثبت نام یا رزرو تور صعود به قله آراگاتس

قابل پرداخت توسط تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب
نوع ثبت نام تعداد نفرات نام نام خانوادگی موبایل ایمیل
مبلغ هر نفر: هزینه سفر به زودی اعلام می‌گردد.  تومان
کل مبلغ قابل پرداخت:  تومان