logo
Alaberz
0990 432 10 14
الکس هونالد و تامی کالدول رکوردی تاریخی از صعود سرعتی خود بر روی ال کاپتان به جا گذاشتند.
الکس هونالد و تامی کالدول:

الکس هونالد و تامی کالدول رکوردی تاریخی از صعود سرعتی خود بر روی ال کاپتان به جا گذاشتند.

1397/03/29

دو متخصص صعود سرعتی توانستند دیواره بزرگ یوسمیتی را در زیر 2 ساعت صعود کردند، رکوردی که فکر کردن به آن هم قبل از انجامش غیر ممکن به نظر می‌رسید.

در 6 ژوئن 2018، در پارک ملی یوسمیتی کالیفرنیا، الکس هونالد و تومی کالدول مسیر 916 متری nose در ال کاپتان را با رکورد باورنکردنی 1 ساعت 58 دقیقه و 7 ثانیه به اتمام رساندند. مسیر nose به عنوان مرتفع‌ترین مسیر بلند در روی کره زمین شناخته می‌شود. این مسیر گرانیتی و مشخص در ناحیه ال کاپتان را می‌توان از مسیرهای بسیار شاخصی دانست که نظر سنگنوردان حرفه‌ای بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. هر طول از این صعود چالش بسیار زیادی را به همراه دارد و معمولا اتمام این مسیر 3 تا 5 ساعت طول می‌کشد که شبمانی در روی دیواره انجام می‌گیرد و افراد می‌بایست تجهیزات خواب روی دیواره را به همراه داشته باشند. تنها سنگنوردان بسیار حرفه‌ای هستند که می‌توانند به صعود در یک روز و بدون شبمانی بر روی مسیر فکر کنند، اما برای الکس و تامی این مسیر فقط تمرین صبحگاهی به حساب می‌آید.

الکس بعد از به ثبت رسیدن اولین رکورد می‌گوید: "انقدر هم سریع نبودیم."، اما وقتی که در آخرین تلاش خود با زمان 1 ساعت 57 دقیقه مواجه می‌شود: فریاد می‌زند: برو، برو، برو!".

 

این سومین رکورد شکنی این دو نفر در هفت روز اخیر است. نکته قابل توجه این اتفاق برای بعضی از ما این که تامی کالدول متأهل است و دو فرزند هم دارد! و هم او اولین فردی بود که به همراه کوین جورگسن اولین صعود طبیعی دیواره ال کپیتان را از مسیر‌ Dawn wall به خود اختصاص داده است. صعودی که یکی از با ارزش‌ترین صعودهای دیواره‌نوردی جهان در‌ دوران محسوب می‌شود و در ‌زمان خودش تحسین باراک اوباما را به همراه داشت.

 

 

 

 

خبر