logo
Alaberz
0990 432 10 14
آیا کوهنوردان به ویتامین‌ها یا مواد معدنی اضافی احتیاج دارند؟
آیا کوهنوردان به ویتامین‌ها یا مواد معدنی اضافی احتیاج دارند؟:

آیا کوهنوردان به ویتامین‌ها یا مواد معدنی اضافی احتیاج دارند؟

1398/09/05

ما کوهنوردان همیشه در جستجوی چیزی بودیم تا به ما یک پله کمی بالاتر برای پیشرفت به‌سمت اهدافمان دهد. این می‌تواند انواع مختلف تمرین بدنی باشد،یا تفکر درباره رژیم غذایی کوهنوردانی که هرچیزی را امتحان می‌کنند.اگر فکر میکنید قدرت و عملکرد نابغه های کوهنوردی دنیا در یک قرص برای شما ذخیره شده است بهتر است همین ابتدا شما را ناامید کنم چون قطعا در اشتباهید. اگر بجای صرف هزینه، خوب تمرین کنید، خوب بخورید، ذهنتان را تقویت کنید، و اصولی و تکنیکی کوهنوردی کنید سریع تر به موفقیت نائل می آیید. درباره مصرف مکمل‌های ویتامین‌ها و مواد معدنی قضیه از چه قرار است؟

مقالاتی درباره آزمایشاتی که روی مصرف یا عدم مصرف مکمل ویتامین یا مواد معدنی توسط کوهنوردان انجام شده است که آیا دریافت این مکمل‌ها می‌توانند روی عملکرد بهتر کوهنوردان اثرگذار باشد یا خیر. نتایج گرفته شده از این مقالات به قرار زیر است:

  1. امگا 3 یا روغن‌ماهی
  2. قرص ویتامین دی
  3. در صورت کمبود هر مکملی از گروه ویتامین B

در انتها یادآور می‌شویم تمام این موارد برای کوهپیمایان و کوهنوردانی که صعود‌های با شدت کم تا متوسط را تجربه می‌کنند مطرح گردیده است مسلما نیازها برای صعود‌های سخت زمستانی، ارتفاعات هفت یا هشت هزارمتری و اکسپدیشن‌ها بسیار متفاوت‌تر خواهد بود.

مترجم:نفیسه سادات گلستانه فر-کارشناس ارشد تغذیه ورزشی

منابع:

https://www.trainingbeta.com/do-climbers-need-extra-vitamins-and-minerals/

https://rockandice.com/climbing-injury-prevention/better-climbing-through-chemistry/

https://www.reddit.com/r/climbharder/comments/aullhu/supplements_in_climbing/

تغذیهآموزش