logo
Alaberz
0990 432 10 14

صعود یک روزه قله توچال

1 روزه در 4 تیر 1400 هزینه سفر به زودی اعلام می‌گردد. موجود

قله توچال در شمال شهر تهران قرار دارد. ارتفاع بلند، دسترسی آسان و مسیرهای مختلف صعود، این قله را برای برگزاری پیش برنامه‌ برای صعود به قلل مرتفع ایده آل می‌سازد. از این روی این قله را برای برگزاری پیش برنامه صعود به قله دماوند و کازبک در فصل زمستان انتخاب نموده‌ایم.

 

حرکت

محل حرکت: میدان سربند (مجسمه کوهنورد)
زمان حرکت: جمعه 1400/04/04 - ساعت 05:30 صبح
وسیله نقلیه اصلی: ندارد
وسیله نقلیه محلی: ندارد
استان‌ مورد بازدید: تهران (پیش برنامه صعود قله دماوند از جبهه شمال شرقی)

اقامت و پذیرایی

روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 کوهستان همنورد کوهستان همنورد - -
سهم مسافر کلا 2 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه 1 وعده ناهار

برنامه سفر

1ساعت 5:30 صبح حرکت از میدان مجسمه دربند به سمت شیرپلا آغاز می‌گردد. مسیر صعود با توجه به نظر سرپرست و سطح آمادگی شرکت کنندگان تعیین می‌شود. در طول مسیر با استفاده از سناریوهای مختلف توانایی‌های فنی و آمادگی جسمانی شرکت کنندگان سنجیده می‌شود و موارد آموزشی ضروری توسط مربی یادآموری می‎‌شوند. مسیر بازگشت هم با توجه به وضعیت تیم و زمان باقی مانده قبل از غروب آفتاب انتخاب می‌شود. (احتمال بازگشت با استفاده از تلکابین وجود دارد.)

لوازم ضروری

کفش ترکینگ
جوراب کوهنوردی
گتر
شلوار ترکینگ
ژاکت پلار
بادگیر(بارانی)
دستکش بیس
روکش دستکش
دستمال سر
کلاه آفتابی
عینک آفتابی
کوله پشتی یک روزه (20-30 لیتر)
دو لیتر آب
غذا
تنقلات
باتوم
هدلامپ و باتری اضافه
کارت شناسایی
کارت بیمه ورزشی
پول نقد
طنابچه انفرادی
کیف کمک‌های اولیه
کیت بقا

توضیحات مهم

قله توچال در شمال شهر تهران و کوهستان پیرامون آن به صورت یک خط الراس شرقی- غربی در جناح جنوبی رشته کوه‌های البرز مرکزی قراردارد. این کوه از شمال به دره رودخانه‌های جاجرود و شهرستانک و از غرب توسط خط الراس کم ارتفاع‌تری به قلل شمالی کوه‌های استان البرز (کرج) متصل می‌باشد.

قله توچال بلندترین ارتفاع شمال تهران از طریق شانه غربی خود موسوم به هومند به ارتفاع 3900 متر به گردونه 3700 متری شهرستانک و سپس به قله شاه نشین بزرگ به ارتفاع 3850 متر متصل می‌شود و از سمت شرق توسط خط الراس قوسی شکلی پس از تشکیل قلل پیازچال و لزون از طریق گردنه کوتاه لوپهنه به قلل دارآباد ارتباط می‌یابد.

قله از طریق جناح شمالی هومند به قله قزقونچال و یال‌های فرعی منطقه آهاربشم و شهرستانک منتهی می‌گردد این خط الراس شمال توچال را از طریق قله قلعه دختر و سی چال به گردنه دیزین و سپس به سایر بلندی‌های البرز مرکزی متصل می‌سازد. وجه تسمیه نام: توچال به معنی چال آبگیر و دریاچه‌ی کوچک است. چون قله‌ی توچال در کنار دریاچه از یخ طبیعی قرار دارد آن را بدین نام خوانده‌اند.

تله‌کابین توچال دارای سه خط اصلی و سه خط تله‌سی‌یژ و یک خط تله اسکی می‌باشد. روی هم رفته درازای سه خط اصلی این تله‌کابین، نزدیک به ۷۵۰۰ متر است که در میان تله‌کابین‌های نصب شده در دنیا یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین پیوسته به شمار می‌رود. ایستگاه اول این تله کابین در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا، ایستگاه دوم در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا، ایستگاه پنجم در ارتفاع ۳۰۰۰ متری و ایستگاه هفتم در ارتفاع ۳۷۰۰ متری از سطح دریا است.

شرایط و مقررات

داشتن بیمه ورزشی از جانب فدراسیون پزشکی ورزشی برای تمام برنامه‌های آلابرز ضروری است.

سایر خدمات

  • مربی و لیدر مسلط و دارای مدارک کافی
  • بیمه مسئولیت مدنی

 


فرم ثبت نام یا رزرو تور صعود یک روزه قله توچال

قابل پرداخت توسط تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب
نوع ثبت نام تعداد نفرات نام نام خانوادگی موبایل ایمیل
مبلغ هر نفر: هزینه سفر به زودی اعلام می‌گردد.  تومان
کل مبلغ قابل پرداخت:  تومان