logo
Alaberz
0990 432 10 14

گرده شرقی آبک صعود به قله آبک از مسیر گرده‌ای

1 روزه در 27 دی 1398 105,000 تومان موجود

منطقه فشم که در شمال و شمال شرق تهران واقع شده است و از زیر مجموعه‌های منطقه رودبار قصران به شمار می‌رود، دارای دره‌ها، قله‌ها، دشت‌ها و آبشارهای بسیار متعددی است. در واقع با نظاره به هر سمت و سویی در این منطقه جاذبه‌ای دلفریب را خواهید دید. آبشارهای یخی برای انجام یخنوردی در فصل زمستان، آبشار لالون، دشت جانستون، دیواره آبک، دره‌های اوشان فشم و... تنها بخشی از این جاذبه‌ها هستند.

آلبوم عکس

تصویر 3 از 11

حرکت

محل حرکت: روستای روته
زمان حرکت: جمعه 1398/10/27 - ساعت 07:00 صبح
وسیله نقلیه اصلی: وسیله نقلیه شخصی .
وسیله نقلیه محلی: ندارد
استان‌ مورد بازدید: تهران (مهلت ثبت نام: سه شنبه 24 دی)

اقامت و پذیرایی

روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 کوهستان همنورد کوهستان همنورد - -
سهم مسافر کلا 2 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه 1 وعده ناهار

برنامه سفر

1صبح زود حرکت خود را از میدان انقلاب به سمت لواسان و سپس به سمت فشم آغاز می‌کنیم. برای دستیابی به قله آبک ابتدا باید وارد روستای روته شد. پس از ورود به روستا و کنترل تجهیزات توسط سرپرست برنامه و انجام معارفه حرکت خود را در داخل دره به سمت ابتدای گرده آغاز می‌کنیم. در این سفر افراد می‌بایست آمادگی مواجه با شرایط گوناگون را داشته باشند. بعد از رسیدن به پای صعود و آماده کردن تجهیزات فنی صعود خود را آغاز می‌کنیم. بعد از پیمایش گرده به قله آبک می‌رسیم و بعد از گرفتن عکس یادگاری از مسیر معمولی راه خود را به سمت روستای روته ادامه می‌دهیم. برنامه با رسیدن به روستا خاتمه خواهد یافت.
حرکت 5 صبح از دو ایستگاه میدان امام حسین و سید خندان
حدود ساعت 7 صبح استارت حرکت به سمت قله
صعود حدود 4 تا 6 ساعت و بازگشت حدود 3 تا 5 ساعت
بازگشت به تهران در حدود ساعت 20 همان روز

لوازم ضروری

کفش تکپوش سنگین
کرامپون یخنوردی
جوراب کوهنوردی
گتر
شلوار بیس
شلوار گورتکس
ژاکت پلار
کاپشن گورتکس
دستکش بیس
دستکش پلار
روکش دستکش
دستمال سر
کلاه آفتابی
عینک آفتابی
عینک طوفان
کوله پشتی یک روزه (20-30 لیتر)
دو لیتر آب
غذا
تنقلات
کلنگ کوهنوردی
هدلامپ و باتری اضافه
کارت شناسایی
کارت بیمه ورزشی
سوت پلاستیکی
طنابچه انفرادی
طناب دینامیک
دم گاوی
اسلینگ
هارنس
هلمت
کارابین پیچ
کویک درا
ابزار حمایت و فرود (ریورسو)
یومار
کیف کمک‌های اولیه
کیت بقا

لوازم پیشنهادی

کرم ضد آفتاب
چرب کننده لب
دستمال کاغذی و مرطوب
زیرانداز کوچک
قاشق، چنگال و چاقو
لیوان
قمقمه
فلاسک
جی پی اس
پاور بانک
دوربین عکاسی

توضیحات مهم

آبک نام قله‌­ای تقریبا منفرد در البرز مرکزی قرار گرفته و در تقسیمات کشوری نیز از توابع فشم و منطقه رودبار قصران و شمیرانات به شمار می‌­رود. این قله روی یال فرعی قرار گرفته است و تنها از بخش شمالی از طریق گردنه لجنی به خط الراس سرکچال‌­ها، برج و خلنو متصل می­‌شود. قله روته و در صورت مساعد بودن هوا قله سترگ و عظیم دماوند در شرق این قله خودنمایی می­‌کنند، تصویر بی­‌نظیر خط الراس سرکچال­‌های 1، 2 و 3 از روی این قله دل هر بیننده­ای را می‌­لرزاند. در سمت شمال غرب کوه زیبای کلون بستک، در شمال شرق نیز بخشی از خط الراس جانستون قابل مشاهده است. در بخش‌­های جنوبی نیز توچال و دارآباد و با چشمانی تیز بین حتی پناهگاه دارآباد نیز قابل تشخیص می­‌باشند.

پوشش گیاهی

با توجه به شرایط توپوگرافی و آب و هوایی منطقه از پوشش گیاهی بسیار متنوع و ییلاقی برخوردار است به طوری که تاکنون حدود ۶۰۰ گونه گیاهی در منطقه شناسایی شده و غالب پوشش گیاهی منطقه گندمی‌­ها، لگوم‌­ها و گون می­‌باشند. از گیاهان منطقه می­توان گونه­‌های درختی اورس، گردو، چنار، سماق، شیر خشت، دغدغک، زال­زالک، ولیک، بادام وحشی و  زرشک و گونه‌­های خوراکی و مورد علاقه مردم  گلپر، ریواس، قارچ، والک، سیرک، خاکشیر، آویشن، پرسیاوشان، کما، علف بره و انواع لاله و شقایق و زنبق نام برد.

گونه‌های جانوری

شرایط ویژه طبیعی منطقه ورجین باعث شده تا زیستگاه مناسبی برای انواع پستانداران و پرندگان و خزندگان و حشرات باشد. حیات وحش منطقه مشتمل بر ۳۱ گونه پستاندار، ۱۰۵ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده و ۶ گونه ماهی می‌­باشد. غالب پستانداران منطقه را گونه منحصر به فرد قوچ و میش البرز مرکزی تشکیل می­دهند که جمعیت آن در فصول مختلف به دلیل مهاجرت و گدار بین ۱۹۵۰ تا ۲۳۰۰ رأس متغیر می­باشد و بنظر می­رسد تنها زیستگاه باقیمانده ییلاقی گونه قوچ و میش البرزی در دنیا و در حال حاضر ورجین باشد از جمله گونه‌­های دیگر کل و بز وحشی، خوک وحشی، خرس قهوه­ای، تشی، پلنگ، گرگ، روباه، سیاه گوش، کفتار، گور کن، سمور، شغال، می‌­توان نام برد و پرندگانی از خانواده شاهین‌­ها، بازها، عقاب­‌ها، دال و هما، ماکیانف کبک دری و معمولی، تیهو و بلدرچین و سبک بالان: سهره­‌ها، بلبل، سنگ چشم و سسک و دار خزک و دارکوب و چرخ ریسک را می‌­توان نام برد. پرندگان مهاجر مرغابی کله سبز، چنگر، خوتکا، حواصیل، اگرت و بوتیمار تشکیل می‌­دهند. خزندگان شامل افعی البرزی، قفقازی، آگاماها، لاسرت‌ها و لاک­پشت می‌­باشند.

شرایط و مقررات

قبل از ثبت نام در برنامه‌های آلابرز قوانین و مقررات ثبت نام در برنامه را مطالعه بفرمایید.

سایر خدمات

  • راهنما و مربی مسلط به مسیر
  • بیمه مسئولیت مدنی
  • تجهیزات فنی عمومی مورد نظر
  • امکان کرایه تجهیزات

هزینه ثبت نام برای اعضا باشگاه کوهنوردی آلابرز 95
و برای مهمانان عزیز 105 هزار تومان می‎باشد.

سوالات متداول گرده شرقی آبک

جهت مشاهده سوالات متداول همسفران و پاسخ‌های مربوط به تور گرده شرقی آبک اینجا را کلیک نمایید.

فرم ثبت نام یا رزرو تور گرده شرقی آبک

قابل پرداخت توسط تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب
نوع ثبت نام تعداد نفرات نام نام خانوادگی موبایل ایمیل
مبلغ هر نفر: 105,000 تومان  تومان
کل مبلغ قابل پرداخت:  تومان