logo
Alaberz
0990 432 10 14
کنراد انکر (Conrad Anker)
کوهنورد:

کنراد انکر (Conrad Anker)

1397/07/08

سنگنورد، کوهنورد آمریکایی متولد 27 نوامبر 1962 در ایالت کالیفورنیا

"آموخته‌­ام که تمام این چیزها از خانواده تا اشتیاقم برای صعود، فرزندانم تا جوامع محلی و ارتباط با مردم عادی منشا شادی و خوشحالی در زندگی من به شمار می­­روند. اطمینان دارم که زندگی در گذر است و همواره چالش­­های فراوان و جدیدی برای من به همراه خواهد داشت، هیچ‌ گاه از آن‌ها فرار نکرده­­ام و با آغوشی باز پذیرا بوده و به اکتشاف این چالش­­ها پرداخته­­ام، حتی اگر این چالش­ها، چه در کوهستان و چه در منزل سبب آزردگی خاطر شوند. برای فرار از بدبختی و فلاکت باید اوج گرفت. پرواز را آموخته­ام"

کنراد انکر (متولد 27 نوامبر 1962) سنگنورد، کوهنورد و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا، نامی آشنا برای افرادی است که همواره کوهنوردی را دنبال می­­کنند. وی از سرپرست­­های پر تلاش برنامه­­های تیم­­های ورزشی نورث فیس به حساب می­آید. کشف جسد مالوری، اولین فاتح اورست، در سال 1999 شهرت بسیاری برای وی به همراه داشت. کنراد هم اکنون در شهر بوزمان، ایالت مونتانا زندگی می­­کند.

صعودها و اکسیپدیشن­‌ها

همچنین انکر مسیرهای قابل توجهی در دره یوسمیت (کالیفرنیا)، پارک ملی زیتون (یوتاه)، جزیره بافین (کانادا) و رشته کوه­های الزورث آنتارکتیکا به انجام رسانده است.

انتشارات

فیلم­ها