logo
Alaberz
0990 432 10 14
کلنگ طلایی سال ۲۰۱۸
کلنگ طلایی سال ۲۰۱۸:

کلنگ طلایی سال ۲۰۱۸

1397/05/23

سه برنامه ای که منجر به دریافت کلنگ طلایی سال ۲۰۱۸ شدند.

گاشبروم 1

مارکر هولکک و زدنک هاک (Marek Holecek, Zdenek Hak) (جمهوری چک)

موفقیت!...این مسیر احتمالا آخرین مسیر ممکن در رخ غربی گاشبروم استاین صعود اولین صعود کامل این رخ و کامل کننده ی اولین تلاش از این راه به سمت قله است که در سال 1983 توسط جرزی کوکوشکا و وویتک کورتیکا انجام شده بود.

هولکک قبلا چهار بار روی این مسیر تلاش کرده بود که نتیجه اش از دست دادن یکی از همنوردانش و چند انگشت پا بود.

صعود موفق که از 25 جولای شروع شد شش روز به طول انجامید که در روز آخر با یک بیواک در ارتفاع 8000 متری همراه بود!

آخرین رکوردی که در ارتفاع بالاتر از 7800 متر روی کوهی با این درجه سختی ثبت شده بود حدود تنها 80 متر صعود در طول 12 ساعت کامل بود.

فرود قله از طریق مسیر عادی در امتداد دهلیز ژاپنی ها است که ابتدا از میان یک جهنم سفید عبور کرده سپس به یک شیب بهمن گیر میرسد.

آنها پس از روز از شروع حرکت به کمپ اصلی بازگشتند.

مسیر شوکریا و عبور از قله شسپرد (7611 متر)

کازوای هیراید کنرو ناکاجیما (Kazuya Hiraide, Kenro Nakajima) (ژاپن)

زیبایی این مسیر رویایی تعهد کامل به یک مسیر سخت به سبک آلپاین و تراورس قسمتی از کوه است و این حقیقت که در صورت صعود مسیر،اولین صعود از این جبهه میباشد، باعث می شود که شوکریا روی رخ شمال شرقی شسپرد یک شاهکار صعود ارتفاع بالا باشد.

کازایا هیراید سه بار قبل از سال 2017 روی شسپر تلاش کرده که یک بار آن از رخ شمال شرقی آن بوده استبرای تلاش چهارمش او با کنرو ناکاجیما همراه شد.

در آگوست سال قبل شرایط بدی بر دره ی هونزا حاکم بود و هر دو نفر با شرایط ناپایدار جوی از جمله بارش شدید برف و بهمن های پودری در طول صعود پنج روزه شان مبارزه کردند

این سومین تلاش برای رسیدن به قله هرمی شکل و تیز شسپرد در منطقه قراقرام بود

فرود از مسیر اصلی 1974 آلمان-لهستان روی خط الراس شمال شرقی و یال شمالی انجام میشودپیدا کردن این مسیر در آب و هوای بد قطعا کار ساده ای نیست و بسیار پیچیده استهمین امر موجب شد که این دو کوهنورد ژاپنی زمان بازگشت به کمپ اصلی شان دو روز بیشتر از حد معمول طول بکشد.

رخ جنوبی نوپسته (7742) طول مسیر صعود(2200)

فردریک دیگولت، بنجامین گویگونت، هلیاس میلریوس

(Frederic Degoulet, Benjamin Guigonnet, Helias Millerioux) (فرانسه)

جبهه عظیم جنوبی نوپسته همواره نمایانگر یک چالش دشوار ارتفاع بالا استبنجامین گویگونت و هلیاس میلریوس تلاشی بر روی یک مسیر جدید در سمت چپ دیواره در سال 2015 و 2016 انجام دادندتلاش دوم آنها که همراه با فردریک دیگولت بود منجر به صعود تا ارتفاع 7400 متر شدتلاش ها در سال 2017 به نتیجه رسید وقتی که هر سه کوهنورد فرانسوی به صورت کامل مسیر را صعود کرده و به قله نوپسته شمال غربی رسیدند(هر سه آنها چندین بار از مسیر مقابل قله را صعود کرده بودندمسیر آنها بسیار وحشی و فریبنده بوداین کار قطعا خالی از خطرات نبود و نیاز به سطح بالایی از یخنوردی داشت و صعود 12 طول با درجه سختی (WI5) و چه بسا بالاتر

صعود کننده ها بار در طول صعود و یک بار در طول فرود (فرود عموما با طناببیواک کردند

این صعود احتمالا به منظور بدست آوردن یک موقعیت نمادین در قلمرو صعود های تکنیکی مدرن هیمالیا انجام شده است!

 

خبر