logo
Alaberz
0990 432 10 14
محافظت از چشم ها درکوهنوردی با استفاده از مواد غذایی
محافظت از چشم ها درکوهنوردی با استفاده از مواد غذایی:

محافظت از چشم ها درکوهنوردی با استفاده از مواد غذایی

1398/10/09

محافظت از چشم های سالم و پیشگیری از بروز مشکلات چشمی امری حیاتی است. بعلاوه مشکلات بینایی اعم از نزدیک بینی، تاری دید، یا آستیگماتیسم چشم ها در برنامه های صعودی و کوهنوردی گاها مشکل آفرین هستند. سوای توصیه های پزشکی مبنی بر استفاده از عینک مناسب، استفاده از عینک آفتابی مناسب در صورت نیاز عدسی دار و رعایت بهداشت چشم حین برنامه ها، می توان با بهبود شرایط تغذیه ای از چشم ها محافظت کرد. تثبیت برنامه غذایی متعادل، می تواند کارهای بزرگی برای بینایی تان انجام دهد. تحقیقات اخیر نشان داده، رژیم های غذایی که سرشار از چربی های مضر هستند می توانند با تاثیر روی شبکیه و قرنیه، آسیب های جدی به بینایی تان وارد کنند. در واقع اگر می خواهید از بینایی خود محافظت کنید باید برنامه غذایی خود را بهبود ببخشید و سالم غذا بخورید.

*اصول تغذیه ای برای مراقبت کلی از چشم ها:

*مواد غذایی مفید برای مبتلایان به آستیگمات؛

( در آستیگماتیسم، شکل غیرعادی قرنیه موجب تاری دید می شود. آستیگماتیسم، هم بر دید دور و هم بر دید نزدیک تاثیر می گذارد. چشم بعضی ها ممکن است هم آستیگمات باشد، هم نزدیک بین یا دوربین)

سایر مراقبت های لازم برای آستیگماتیسم؛در آفتاب مراقب چشمانتان باشید. به هیچ وجه به خورشید خیره نشوید. همیشه عینک دودی بزنید. زل نزنید.اگر چشمانتان خسته است یا سرگیجه دارید حتما استراحت کنید.

مترجم: نفیسه سادات گلستانه فر-کارشناس ارشد تغذیه ورزشی

منابع:

https://www.rebuildyourvision.com/blog/vision-conditions/astigmatism

https://bit.ly/2ZwOC3b

تغذیهآموزش