logo
Alaberz
0990 432 10 14
فلاسک
فلاسک:

فلاسک

1398/02/08

فلاسک چای یا دیگر نوشیدنی ها گردن باریکی دارد که به شما اجازه می دهد مایع درون آن را براحتی داخل لیوان بریزید. 

فلاسک مناسب برای استفاده در کمپ را چگونه انتخاب کنیم؟ 

در اینجا چند نمونه از اهداف خرید برای نمونه ذکر می شود:

اگر دوست دارید از غذای گرم لذت ببرید گرم نگهدارنده ای برای نگهداری غذا از ضروریات است.این گرم نگهدارنده باید دهانه ی بزرگی برای قرار دادن غذا در آن داشته باشد.

فلاسک چای یا دیگر نوشیدنی ها گردن باریکی دارد که به شما اجازه می دهد مایع درون آن را براحتی داخل لیوان بریزید.  همچنین نگهدارنده های چند کاره هم وجود دارند.  این  وسیله ها چندین بخش دارند: بخشی برای ریختن چای یا قهوه و بخش بزرگتری برای گرم نگهداشتن غذای ناهار یا شام.

بهترین جنس فلاسک مناسب

از چه موادی برای ساخت فلاسک ها استفاده می شود؟ 

چه موادی بهترین عملکرد و دوام را در بطری های عایق بندی شده تضمین می کنند؟

مدلهای بسیاری در بازار وجود دارد. محفظه درونی فلاسک ها می تواند از جنس شیشه باشد. فلاسکهای شیشه ای عمدتا بهداشتی هستند. تمیز کردنشان آسان است و از محتوای درون آن بخوبی محافظت می شود. ولی یک ایراد وجود دارد این نوع فلاسکها بسیار شکننده هستند.  در نتیجه در اثر یک سهل انگاری ممکن است به هزاران قعطه تبدیل شود.

 فلاسک های فلزی

گزینه ای با دوام و پرکاربرد.

سازندگان این نوع فلاسک ها از استیل ضد زنگ برای ساخت ان استفاده می کنند و در نتیجه مسئله ی شکستن در مورد این نوع فلاسک ها منتفی است. شیشه های پلاستیکی- بهترین گزینه نیست. اول اینکه  این پلاستیک نامرغوب  گرما را نگه می دارد (البته پوشش شیشه ای مخصوص می تواند این مشکل را کمی رفع کند) و دوم اینکه این مدل بسیار شکننده بود و ممکن است خرد شوند.

پوشش بیرونی می تواند از هر جنسی باشد:

پوشش پلاستیکی می تواند از وزن محصول کاسته و حمل آن را آسانتر سازد. البته باید خاطرنشان کرد که حمل آسان قمقمه ها یکی از مواردی است که بسیاری در انتخاب خود به آن توجه می کنند. پوشش شیشه ای مقاوم در برابر شکستگی ساختاری منسجم و محکم را فراهم می سازد و محصول را با دوام و کاربردی می سازد. از شیشه نیز می توان استفاده کرد ولی این مدل کاربرد چندانی ندارد.

حجم 

زمانیکه بدنبال فلاسک مناسب می گردید حجم مورد نیاز خود را در نظر بگیرید.

آیا تک نفره بودن فلاسک برایتان کافی است یا دوست دارید فلاسکتان ظرفیت سرو چای یا قهوه را برای چند نفر داشته باشد. آیا نوشیدنی های خود را با خانواده، دوستان یا همکاران خود تقسیم می کنید؟ برای مثال اگر بسیار سفر می کنید یا مسافت طولانی را طی می کنید بهتر است فلاسک بزرگتری را انتخاب کنید. اگر تنها یک لیوان چای در زمان ناهار میل می کنید می توانید فلاسکی با گنجایش یک لیوان تهیه کنید.

 سر فلاسک 

سر فلاسک بخوبی باید گرما را درون فلاسک حفظ کرده و هیچ گونه گرمایی را هدر ندهد.

فلاسک های داری درب های شیشه ای اغلب مجهز به چوب پنبه هستند.

این مدل بهترین گزینه نیست. مهر و موم صورت گرفته توسط این نوع دربها بطورکامل صورت نمی گیرد و ممکن است فلاسک نشتی داشته باشد.  بهینه ترین انتخاب درب پیچی است. برخی فلاسکها مجهز به سوپاپ هستند. این نوع بسیار مناسب است ولی اگر به سوپاپ آسیب برسانید  مشخصه های تطبیقی آن تغییر می کند و شیشه دیگر عملکرد مناسب خود را نخواهد داشت. علاوه بر اینها این نوع فلاسکها براحتی کثیف شده و شستن آنها سخت است.

مسئله مهم دیگر: قیمت

برای یک فلاسک خوب چقدر پرداخت می کنید؟

 قیمت به کیفیت و سازنده بستگی دارد ولی همیشه قیمت بالا تضمین کننده ی عملکرد خوب نمی باشد. قیمت معمولا تحت تاثیر مواد مورد استفاده در ساخت، حجم و ویژگی منحصر بفرد آن محصول قرار می گیرد.

راهنمایی مفید

کارشناسان توصیه های مفیدی را برای افراد نیازمند به خرید فلاسک کرده اند:

تجهیزات