logo
Alaberz
0990 432 10 14
کفش ترکینگ
کفش‌های کوهپیمایی و طبیعت‌گردی:

کفش ترکینگ

1398/01/24

همواره در طبیعت‌گردی و کوهنوردی با توجه به نوع فعالیتی که انجام می‌دهید باید کفش متناسب با برنامه خود را نیز انتخاب کنید. در فعالیت‌هایی که در طبیعت دنبال می‌کنید عملا می‌توان کفش را یکی از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین تجهیزاتی دانست که باید اختیار کنید. در ادامه به بررسی یکی نوع از کفش‌هایی که برای شما کاربرد خواهد داشت پرداخته‌ایم.

کفش کوهپیمایی یا ترکینگ

کفش‌های کوهنوردی عمدتا دارای ساق می‌باشند تا در طی این برنامه شما را از مخاطرات ممکن و احتمالی برای پا از جمله برخورد سنگ و شاخ و برگ درختان و پیچ خوردگی محافظت کند. کفش‌های ترکینگ اولین سری و سبک‌تری سری از کفش‌های کوهنوردی هستند که بلندی ساق آنها متوسط می‌باشد و معمولا برای سفرهای نه چندان طولانی همراه با کوله پشتی نه چندان سبک به کار گرفت می‌شود. همچنین انعطاف‌پذیری این سری از کفش‌های کوهنوردی نسبت به کفش‌های دیگر بیشتر می‌باشد.

کفش ترکینگ

با توجه به ماهیت مفهوم ترکینگ که اشاره به پیاده‌روی در مناطقی دارد که اساسا در طبیعت انجام می‌گیرد و اغلب مسیرهای کوهپیمایی و طبیعت‌گردی در این رده تقسیم‌بندی می‌شوند. دقت کنید تا کفشی متناسب با سایز پای خود را انتخاب کنید. برای آگاهی از روش‌های انتخاب کفش مناسب پای خود می‌توانید اینجا کلیک کنید.

کفش‌های دارای بخش‌های مختلفی هستند به طور اجمالی در این میان می‌توان به رویه کفش، کفی کفش، زیره کفش، بندها و محل نصب کرامپون اشاره کرد. حال توجه داشته باشید که با توجه به تنوع فعالیت‌هایی که در کوهستان انجام می‌دهید و بخش‌های مخلتفی که در یک کفش وجود آنها اهمیت پیدا می‌کند چه تنوعی عظیمی از این کفش‌ها در بازار وجود دارد.

 کفش ترکینگ کوهنوردی و طبیعت گردی

رویه کفش می‌تواند از نمونه‌هایی از چرم یا پارچه‌های تنفسی چند لایه مانند گورتکس تشکیل شود. توصیه ما استفاده از کفش‌هایی است که تنفس دارند این مساله تعریق پای شما در حین فعالیت را تعدیل می‌کند و به سلامت پاهای شما کمک می‌کند. زیره کفش یا کفی بیرونی کفش نیز در حمایت پای شما نقش به سزایی دارد، عدم احساس زبری‌های محیطی که در آن قدم می‌نهید، راحتی در حین راه رفتن و همچنین جلوگیری از لغزش در مسیرهای حساس از کاربردهای مخلتف آن به شمار می‌رود. بندها نقش حمایت کننده پای شما و کفش را دارند و نهایتا امکان نصب کرامپون به شما این اجازه را می‌دهد که بتوانید در فصول زمستان اگر فعالیتی بر روی یخ یا برف دارید بتوانید گام برداری مناسبی داشته باشید. البته این بخش از کفش‌های معمولا در کفش‌های ترکینگ تعریف نشده‌اند و یا باید از یخ‌شکن‌های بسیار ساده برای جلوگیری از سر خوردن بهره گرفت.

 

کوهنوردکوهتجهیزاتآموزش